Ustno zdravje je odraz našega celostnega zdravja in to potrjujejo tudi številne študije. Obstaja namreč izjemno močna povezava med vnetji v naši ustni votlini in vnetnimi procesi drugje po telesu. Raziskave kažejo, da so parodontalna bolezen in druga obolenja dlesni močno povezani z razvojem drugih bolezni, kot so na primer bolezni srca, sladkorna bolezen ali celo možganska kap. Redna in temeljita ustna higiena je tako ena od boljših popotnic za siceršnje trdno zdravje in dobro počutje.

Morda se vam zdi, da za svoje ustno zdravje dobro skrbite, a v resnici ni čisto tako. Preberite si, kako se lahko izognete najpogostejšim napakam pri negi ustne votline in poskrbite za zdrav in lep nasmeh.

Uporaba neustrezne zobne ščetke

Veliko ljudi verjame, da je trda zobna ščetka najbolj primerna izbira. Vendar pa lahko pretrda zobna ščetka poškoduje zobno sklenino. Namesto (pre)trde zobne ščetke se tako raje odločite za tisto z mehkimi ščetinami.

Zobe si ščetkate prekratek čas

Tudi če si redno umivate zobe, je vaš trud zaman, če si jih ščetkate prekratek čas, saj z zob ne odstranite vseh oblog, poleg tega pa tudi zgrešite težje dostopne predele. To sčasoma lahko vodi do nabiranja zobnih oblog, vnetij dlesni, slabega zadaha in kariesa. Priporočamo vam, da si nastavite uro na mobilnem telefonu – tako boste ščetkanju zob namenili dovolj časa.

Neprimerna tehnika nitkanja zob

Največja napaka, ki jo ljudje počnejo, je, da si zob ne nitkajo redno. Veliko ljudi tudi nima ustrezne tehnike nitkanja. Zobozdravniki priporočajo, da moramo zobe oziroma medzobne prostore vedno nitkati v obliki črke C, ne pa da zobno nitko samo s (pre)hitrimi gibi vlečemo gor in dol po medzobnem prostoru. Prav tako moramo paziti, da ostankov hrane z nitko ne raznašamo v druge medzobne prostore – nitka mora biti ves čas čista.

Nitkanja tudi ne smemo izpuščati. Zobe naj bi si nitkali enkrat dnevno, vendar pa imajo najbolje zdrave zobe tisti, ki si jih nitkajo po vsakem obroku. Nitkanje je edini način, da dejansko odstranimo ostanke hrane iz medzobnih prostorov. Zato naj bo od zdaj vaš moto: Nitkanje, nitkanje in še enkrat nitkanje.

Veliko ljudi si zob redno ne nitka tudi zato, ker jim med nitkanjem zakrvavijo dlesni. Vendar pa je treba iti preko tega. Bolj redno kot si boste nitkali zobe, redkeje bodo krvavele dlesni. Že po enem tednu rednega nitkanja boste opazili razliko.

Namesto nitkanja si zobe le splahnete z ustno vodo

Čeprav so ustne vode dobro dopolnilo k ustni higieni, pa nikakor ne morejo nadomestiti mehanskega umivanja, še posebej ne nitkanja medzobnih prostorov. Ustne vode sicer razkužijo ustno votlino, vendar pa ne morejo odstraniti ostankov hrane.

Celostna ustna higiena mora poleg ščetkanja vedno vključevati tudi nitkanje oziroma uporabo zobne prhe. Ljudje, ki si redno nitkajo zobe, se lahko pohvalijo z znatno boljšim ustnim zdravjem kot tisti, ki pri tem opravilu niso tako dosledni.

Zanemarjate higieno jezika

Večina ljudi pri negi ustne votline popolnoma pozabi na jezik in se osredotoča le na zobe in dlesni. Naša ustna votlina je idealno okolje za razvoj bakterij in veliko se jih zadržuje prav na jeziku. Zato je treba tudi jeziku nameniti posebno pozornost in ga vsakič temeljito poščetkati.

Strganje jezika ne odstrani le bakterij, ampak tudi pozitivno vpliva na prebavo. Nekateri strokovnjaki priporočajo, da si jezik poščetkamo takoj zjutraj, še preden se lotimo umivanja zob.

Popijete preveč sladkih pijač

Sladke pijače so resda dobrega okusa, vendar pa v nobenem pogledu ne denejo dobro vašemu zdravju. Bakterije v ustni votlini naravnost obožujejo sladkor, vendar pa sladkor povzroča kemično erozijo zob.

Če že potrebujete nekaj, da vas prebudi in vam da energijo, si pripravite skodelico zelenega čaja, ki pozitivno vpliva ne le na zdravje ustne votline, ampak na celostno zdravje.

Zobozdravnika obiščete le takrat, ko se že pojavi bolečina

Obisk zobozdravnika zagotovo ni preveč prijeten opravek, pa vendar lahko s tem dolgoročno preprečimo prenekatero težavo in se izognemo marsikateri bolečini. Veliko ljudi zmotno verjame, da dokler jih nič ne boli, je z njihovim ustnim zdravjem vse v najlepšem redu in zato tudi ne obiščejo zobozdravnika.

Če ste med tistimi, ki vedno odlašajo z obiskom zobozdravnika oziroma ga obiščejo takrat, ko se že pojavi bolečina, zagotovo dobro veste, kako neprijetno je zdravljenje in kako visoki so stroški le-tega. Zato se je tukaj vredno držati načela: Bolje preprečevati kot zdraviti.

Priporočljivo je, da se na kontrolni pregled pri zobozdravniku naročite vsakih šest mesecev. No, ste si že rezervirali svoj termin?

 

OROXID® je raztopina, ki se uporablja za vzdrževanje ustne higiene in zdravih dlesni ter kot pomoč pri vnetnih stanjih v ustni votlini. Priporoča se kot dopolnitvena ustna higiena pri fiksnih zobnih aparatih, delnih protezah, fiksnih protetičnih nadomestkih (prevleke, mostički) in zobnih vsadkih. Izboljšuje rezultate ustne higiene pri ljudeh z ortodontskimi nepravilnostmi, ki otežujejo običajno zobno higieno. OROXID® lahko pomaga pri preprečevanju nastanka zobnih oblog, obarvanosti zob in zadaha. Pomaga tudi pri zmanjševanju oblog na jeziku in ustni sluznici.